GameOver
Mesaj Sayısı : 96 Kayıt tarihi : 28/11/09 Yaş : 33 Nerden : Denizli
| Konu: Türkiyenin Yürüyen En Güclü Müzik Sistemine Sahip Ptsi Kas. 30, 2009 8:51 pm | |
| Bu sistemi bayanlar dinlemesin !.. Neden mi ? Saçları dans ettiriyor ve frekans üreterek gerçekleştiriyor bu şovu. Doğal olarak saçları fönlemek yerine dağıtmaya yarıyor.
Bu sistemi bayanlar dinlemesin dememin nedeni, sürekli kuaföre giderek saçlarını eski haline getirmek için fön çektirmek zorunda kalacak olmaları. Yani bayanlar için masraflı bir sistem. İşin esprisi bir yana, aracın içinden indiğiniz zaman kafanız davul gibi oluyor, sanki tokmakla direk beyninizin içine vurmuşlar, hele birde bu tarz sistemleri dinlemeye alışık değilseniz öyle bir sersemliyorsunuz ki, kendinize gelmeniz uzunca bir vakit alıyor. Ford Escort’ta caddelerde kolay kolay göremeyeceğiniz ancak fuar organizasyonlarında show yaparken izleyebileceğiniz, şanslıysanız içine oturup dinleyebileceğiniz bir sistem mevcut. Hiç Ford Escort’a benzemiyor değil mi? Benzememesi çok normal, çünkü bu araç ‘Evrim Teorisi’ni gözler önüne seren bir değişim yaşamış. 1999 model araca 2000 yılından itibaren sistem uygulamaları başlamış ve özellikle 2003 yılından sonra hız kazanan uygulamaların sayısı 6’yı bulmuş. Ancak bu son haliyle evrimini tamamlamış bulunuyor. Bu iddialı araç çoğunuzun yakından tanıdığı Ay-Er Quake & Sound’un sahipleri Erhan ve Ayhan Yeşilmenderes kardeşlere ait. Dedim ya caddelerde kolay kolay göremeyeceğiniz bir sistem diye.
Fotoğraflarla ve yazıyla ne kadar anlatılabilir bilemiyorum ama aracı ve sistemi elimden geleni ardıma koymadan, hakettiği değeri vererek anlatmaya çalışacağım sizlere.
Sapsarı bir Show Car... İddiası, “Türkiye’nin En Güçlü Müzik Sistemine Sahip Aracı” sloganında gizli. Ancak bu iddia, desibel olarak yarışma serisine yönelik değil. Sadece şova yönelik bir iddia. İşte burada yiğidi öldürelim ve hakkını verelim; iddiasını sergilediği şovlarla da kanıtlıyor. Yarışma amaçlı hazırlanmadığı için alt frekanslarla müzik severlere hitap ediyor. Ve bu alt frekans sayesinde saçları dans ettiriyor. Ancak gücü de yabana atılacak gibi değil. Burada desibel olarak gücünü değil, hazırlanış amacıyla, yani şov bütünlüğüyle ele alıyoruz sistemi.
Yücelen Otomotiv’in distribütörlüğünü yaptığı Sound Magus markasının tanıtımının gerçekleştirildiği ‘Tuning Show 2009’ fuarında sergilenmek üzere uygulamalara başlanılan 1999 model Ford Escort’un ilk olarak iç dizayn çalışmaları yapılmış. Aracın tavanına tam 15 kat izolasyon uygulanırken, diğer bölümlere de 9 kat izolasyon çalışması yapılmış. Tüm bu uygulamalar sonunda aracın kaportası 7,2 cm. kalınlığa ulaşmış. Ön duvarda bulunan 5000 Watt RMS 10.000 Watt Peak güce sahip 4 adet Sound Magus SPL 15 subwoofer’lar için yapılan kutunun içerisine tam 20 kat macun uygulaması yapılmış.
İnanması güç ama kutuda toplam 7 bin vida kullanılmış. Kutu ve duvar uygulamasının ardından aracın içerisinde fırtına koparmak için dash board, kapılar, ayak panelleri ve bagaj uygulamalarına geçilmiş. Dash Board’a yerleştirilecek midler için fiber çalışması yapılmış. Dash board’da 2 takım 70 Watt RMS 140 Watt Peak gücünde SM 103 komponentler göze çarpıyor. Ayak panellerinde birer takım SM 106 (80 Watt RMS 160 Watt Peak gücünde) komponent bulunuyor.
Gelelim kapılara... Ön kapıların her birinde 2’şer takım, arka kapılarda ise 1’er takım SM 206 (75 Watt RMS 150 Watt Peak gücünde) komponent yer alıyor. Bagajda ise 1 takım SM 206 (75 Watt RMS 150 Watt Peak gücünde) komponent bulunmakta. Sıra amplifikatörlerde. Tüm bu komponentleri toplam 9 adet amplifikatör besliyor. 4 adet SM X 6000 (2x 3000 watt 2 Ohm) ve 5 adet SM C160 (4x 160 watt 4 Ohm) amplifikatörlere 12 adet Optima marka Yellow Top Dual Power kuru akü güç sağlıyor. 200 Amperlik şarj dinamosunun yeraldığı sistemin elektriksel altyapısında 15 kg bakır bağlantı barası kullanılmış. 200 mt mid kablosu, 120 mt 0 AVG akım kablosu, 40 mt. 0 AVG şase kablosu, 9 adet 5 mt. Profigolt RCA, 2 adet 1mt. Profigolt RCA, 48 mt. 2 AVG subwoofer kabloları yeralan Show Car’ın dış modifiyesinde, bağlantı ve tasarımlarda Erhan ve Ayhan Yeşilmenderes’in, iç ve dış uygulamaların boyaya hazır hale getirilmesinde ise babaları İdris Yeşilmenderes’in imzasını görüyoruz. Show Car ilk etapta rengiyle dikkat çekiyor ve simli sarı renk boya uygulamasını ise Yusuf Tuzcu gerçekleştirmiş. Alpine CDA 9835 CD çaların ve Alpine CD Changer’ın 2 adet Audiocontrol Four 1 ile tamamlandığı sistemde şimdi de kesim frekanslarından bahsedelim.
Dash Board’da bulunan 2 takım komponentlerde yer alan mid bass’lar 250 Hz.’den, ayak panellerinde yeralan midbass’lar 300 Hz.’den kesilmiş. 4 kapıda bulunan toplam 6 takım SM komponentlerin mid bass’ları 60 Hz.’den, bagajda yeralan midler ise 90 Hz.den kesilmiş. Subwooferlar’ın portları 27 Hz. tune edilmiş.
Unutmadan şunuda belirteyim. Aracın dış-iç modifiyesinden tutun, en ince detayına kadar tüm işçilik süreci tam 21 ay sürmüş. Ben yazıyı toparlarken yoruldum, o 21 ayda neler yaşanmıştır demekten kendimi alamıyorum.
ANA ÜNİTE Alpine CDA9835 CD radyo, Alpine CD changer, 2 X Audiocontrol Four 1 equalizer KOMPONENT 4 X Sound Magus SM-103, Sound Magus SM-106, 7 X Sound Magus SM-206 SUBWOOFER 4 X Sound Magus SPL15 AMPLİFİKATÖR 4 X Sound Magus X6000, 5 X Sound Magus C160 KURULUM/GÜÇ 12 X Optima kuru akü, 15 X Profigold rca kabloları-sigortalar, komple izolasyon MONTAJ AY-ER Quake & Sound SAHİBİ Ayhan- Erhan Yeşilmenderes
alıntıdır...!
Arıca benım eklemek ıstedıgım kelımelerde sunlar adeta bir müzik kutusunu andıran 24.000 watt camlara dusman kapılarla arası cok kotu ; bayanların saclarını dans ettırmeye bayılıyor gercekten gorulmeye deger bı arac profesyonellıgın son noktası hyat boyu kullanılabılır bı makına emeklerıne saglık allah yollarını acık etsın basarılı projelere el atıyorlar guler yuzlu ınsanlar her zaman kazanmıstr.. | |
|